Hda
Αρχική » Αρχείο » Τόμος 4 (2013) » Τεύχος No.2 » Διατροφική παρέμβαση στο πλαίσιο του σχολείου με τη συμμετοχή του δασκάλου

Διατροφική παρέμβαση στο πλαίσιο του σχολείου με τη συμμετοχή του δασκάλου

Αναστασία Περρίκου, Ελένη Κοκκίνου, Κωνσταντίνος Α. Αναστασίου, Μαίρη Γιαννακούλια

  1. Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής

Σελίδες: 93-100

Περίληψη

Σκοπός: Σκοπός της μελέτης ήταν να αξιολογήσει μια πρωτοποριακή παρέμβαση στο πλαίσιο του σχολείου για την αύξηση της κατανάλωσης φρούτων από τα παιδιά.

Μέθοδος: Στη μελέτη συμμετείχαν 184 μαθητές (9 χρονών) από την Κύπρο οι οποίοι χωρίστηκαν με τυχαίο τρόπο σε 2 ομάδες παρέμβασης για ένα χρόνο, την ομάδα Εκπαίδευσης (N=59; με εκπαιδευτικό πρόγραμμα για βελτίωση των γνώσεων και στάσεων σχετικά με την ετοιμασία και κατανάλωση φρούτων) και την ομάδα Έκθεσης (N=67; έκθεση των παιδιών στην κατανάλωση φρούτου σε καθημερινή βάση μέσω του δασκάλου), ή στην ομάδα Ελέγχου (N=58; καμία παρέμβαση). Για την αξιολόγηση της διαιτητικής πρόσληψης χρησιμοποιήθηκαν ημερολόγια καταγραφής τροφίμων 2 ημερών πριν την παρέμβαση (Οκτώβριος 2008) και στο τέλος της παρέμβασης (Ιούνιος 2009).

Αποτελέσματα: Τα παιδιά των ομάδων Έκθεσης και Εκπαίδευσης ανέφεραν σημαντικά υψηλότερη καθημερινή πρόσληψη φρούτων συγκρινόμενα με την ομάδα Ελέγχου στο τέλος της παρέμβασης (P<0.001).

Συμπεράσματα: Η έκθεση των παιδιών στην καθημερινή κατανάλωση φρούτων από το δάσκαλο μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματική αναφορικά με την αύξηση της πρόσληψης φρούτων από τα παιδιά, συγκρινόμενη με πιο “παραδοσιακού” τύπου εκπαιδευτικές παρεμβάσεις.

Pdf

Κατεβάστε το άρθρο σε pdf